Skip to main content
Nytt från Infostat Nyheter

Förändrade vanor inom mathandeln

  • Seminarium
  • Read time: 2 minutes

Seminarium

När: 25 april kl. 0815 till 0930
Var: Kungsgatan 8 2 tr. (KG10)
Frukost från 0815.
OBS: Begränsat antal platser. 

Anmälan.

Så har svenskarna förändrat sin matshopping
Infostat och Bilendi bjuder in till frukostseminarium om svenskarnas förändrade vanor inom matshopping.

Infostat och Bilendi har tillsammans genomfört en undersökning om svenskarnas vanor inom matshopping. Infostat har analyserat resultaten och tittat på beteendeförändringar beroende på hur nära man har till olika slags matbutiker. Alla större och kända kedjor inkluderas i analysen.

”Vår undersökning visar hur hushållen har förändrat och anpassat sina beteenden till det sämre ekonomiska läget. Det ger nya förutsättningar som aktörerna på marknaden behöver förhålla sig till” säger Peter Santesson, VD för Infostat.

”Företagens förmåga att ställa om till en ny marknad med tuffare ekonomiska förutsättningar kommer att vara helt avgörande”, säger Björn Söderin, CM för Bilendi Sverige.

  • Få nyheter från Infostat
    Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Obligatoriskt