Survey

Varje år genomför Infostat en bit över hundra enkätundersökningar mot den svenska allmänheten. Vi är experter på enkätundersökningar och vet vad som krävs för att du ska få ut så mycket som möjligt ur din undersökning. Oavsett om det handlar om att

✓ mäta partisympatier, sakfrågor och väljarbeteenden

✓ ta reda på svenskarnas attityder och åsikter i aktuella samhällsfrågor

✓ kartlägga hushållens förändrade vanor, preferenser och livsstil

✓ skapa nya insikter om dina kunder eller medlemmar

Vårt erbjudande

Infostats erbjudande till undersökningskunder skiljer sig beroende på om man är betalande medlem i analysplattformen Stats.

Medlem

Infostat projektleder undersökningen och skapar frågebatteriet tillsammans med en rekommenderad undersökningsdesign. Vi lägger undersökningen i fält och laddar resultaten i analysverktyget Stats. Vi kommenterar huvudsakliga insikter i korthet.

Pris: 40 000 kr + intervjukostnad

Inte medlem

Infostat projektleder undersökningen och skapar frågebatteriet tillsammans med en rekommenderad undersökningsdesign. Vi lägger undersökningen i fält och laddarupp resultaten i analysverktyget Stats. Vi kommenterar huvudsakliga insikter i korthet. Medlemskap inkluderas i 1 månad.

Pris: 80 000 kr + intervjukostnad

Det här ingår alltid

När du gör en undersökning med Infostat ingår alltid full projektledning. Så säkerställer vi att din undersökning och de resultat som kommer ur undersökningen håller professionell kvalitet.

Inledande möte. I ett inledande möte diskuterar vi vad ni vill att undersökningen ska handla om och vilka mål ni har med undersökningen. Genom att veta vad ni vill uppnå blir det mycket enklare för oss att säkerställa att du blir en nöjd kund.

Frågebatteri och design. Med kunskap om undersökningens ämne och syfte tar vi fram förslag på frågebatteri, inklusive vilka bakgrundsfrågor som bör ställas, undersökningens design, målgrupp, antal intervjuer och föreslagen intervjumetod.

Resultatsammanställning. När intervjuerna är klara sammanställer vi resultaten och viktar, för att justera för eventuella kvarvarande skevheter.

Fältperiod. Vi lägger undersökningen i fält och följer så att svaren kommer in som planerat, i alla demografiska grupper som undersöks. Vi skickar påminnelser och bevakar svarsfrekvensen.

Uppladdning i Stats. Som regel laddas enkätresultaten upp i Infostats analysplattform Stats. Där visualiseras resultaten tydligt och det blir enkelt att undersöka hur olika grupper har svarat på frågorna och skapa olika målgrupper.

Tillgång till Stats. Som ett sista steg sammanställer vi de huvudsakliga insikterna ur undersökningen och delar dem med dig i analysplattformen Stats. Där kan du dela resultaten med kollegor, genom att bjuda in dem till plattformen.

Tillägg som tar din undersökning till nästa nivå

Genom att inkludera någon av Infostats avancerade analystekniker skapar vi möjligheter för djupare analys och nya, ofta unika, perspektiv på dina undersökningsresultat.

Segmentering är en teknik som gör det enklare att förstå människorna bakom enkätresultaten. Genom att inkludera utvalda nyckelfrågor om livsstil, vanor och preferenser delar vi upp resultaten i olika segment. Segmentering kan man göra inom flera olika typer av undersökningar, både inom samhällsfrågor och politik och konsumtion och ekonomi.

Områdesstatistik. Infostat berikar enkätsvaren genom att koppla ihop dem med statistik om området som respondenten bor i. Som exempel, i en undersökning om trygghet lägger vi till statistik om brottsligheten i respondenternas bostadsområde. På det viset får vi reda på hur nivå av brottlighet hänger ihop med respondentens upplevda trygghet.

Geografisk information. Genom att koppla ihop enkätsvaren med geografisk information kan vi upptäcka nya samband. Som exempel, i en undersökning om sjukvård inkluderar vi information om hur långt respondenten har till närmaste vårdcentral. På det viset får vi reda på hur närhet till vård påverkar attityder om vården.

Mikro-opinion. Genom en statistisk modell visar vi enkätresultaten på kvartersnivå. Tekniken kan användas på alla typer av enkätundersökningar och gör det möjligt att se hur opinionen skiftar inom en stadsdel eller inom olika delar av en kommun.

Vi utvecklar med våra kunder

Det är du som kund som bestämmer vilka produkter och tjänster som Infostat ska utveckla. Har du tips på tjänster som Infostat borde utveckla?

Tipsa oss!