Survey
Varje år genomför Infostat över hundra enkätundersökningar mot den svenska allmänheten. Vi vet vad som krävs för att du ska få ut så mycket som möjligt ur din undersökning och erbjuder avancerade analystekniker som garanterat ger din undersökning ett unikt perspektiv. Oavsett om det handlar om
✓ partisympatier, sakfrågor och väljarbeteenden
✓ svenskarnas attityder och åsikter i aktuella samhällsfrågor
✓ hushållens ekonomi, förändrade vanor, preferenser och livsstil
✓ insikter om medlemmar och kundgrupper
Vårt erbjudande
Är du medlem i Infostat och använder Stats eller Mikro får du särskilt bra villkor när du gör en undersökning med oss. Här kan du läsa om vårt mest populära undersökningspaket, som är särskilt förmånligt för dig som är medlem.
Medlem
Infostat säkerställer att du får en professionellt genomförd undersökning med hög kvalitet. Vi projektleder undersökningen och skapar frågeformuläret tillsammans med en rekommenderad enkätdesign. Vi lägger undersökningen i fält och ser till att intervjusvaren kommer in. Vi behandlar svaren och laddar upp resultaten i analysverktyget Stats, där vi sammanställer huvudsakliga resultat.
40 000 kr + intervjukostnad
Vill du ha mer än projektledning? Inga problem. Vi erbjuder exklusiva tillägg om du har större behov. Läs mer längre ner på sidan.
Inte medlem
Allt som ingår i medlem, men med begränsad* tillgång till Stats.
80 000 kr + intervjukostnad
*Mer information finns här.
Med ett medlemskap i Infostat får ni alltid professionella undersökningar med hög kvalitet till ett attraktivt pris. Om ni gör flera undersökningar om året blir Infostat snabbt en mycket fördelaktig lösning. Alla era resultat samlas i ert personliga konto i analysverktyget Stats, där ni kan analysera resultaten som ett proffs.
Vill du bli medlem? Läs mer om våra olika abonnemang och öppna ett medlemskap. 7 900 kronor per månad och ingen bindningstid.
När du gör en undersökning med Infostat ingår alltid full projektledning. För oss är det need to have. Så säkerställer vi att din undersökning håller högsta möjliga professionella kvalitet.
Alltid full projektledning
Inledande möte. I ett inledande möte diskuterar vi vad undersökningen ska handla om och vad ni vill uppnå med resultaten. Genom att säkerställa att vi får en tydlig idé om er målbild blir det enklare för oss att säkerställa att ni också blir nöjda kunder.
Frågebatteri och design. Vi arbetar fram ett förslag på frågor, inklusive bakgrundsfrågor, design, målgrupp, antal intervjuer, fältperiod och intervjumetod.
Vi arbetar med ledande fältbolag i Sverige, exempelvis Sifo och Norstat.
Fältperiod. Vi programmerar undersökningen och lägger den i fält. Vi följer insamlingen dagligen och ser till att svaren kommer in som planerat. Vi skickar påminnelser och håller ett öga på svarsfrekvensen i olika grupper.
Resultatsammanställning. När intervjuerna är klara sammanställer vi resultaten och viktar dem för att justera för eventuella kvarvarande skevheter.
Uppladdning i Stats. Enkätresultaten laddas upp i Infostats analysplattform Stats. Där blir det enkelt att undersöka hur olika grupper har svarat och att skapa målgrupper.
Tillgång till Stats och kundtjänst. Som ett sista steg gör vi en övergripande sammanställning av resultaten. Vi analyserar och visualiserar med diagram, tabeller och kartdiagram i analysplattformen Stats.
Här kan du också själv analysera resultaten tillsammans med tusentals andra statistikmått som redan finns i plattformen.
Du kan också bjuda in kollegor eller publicera till allmänheten.
Undrar du över något resultat är det bara att öppna chattrutan och chatta med oss. Vi svarar oftast inom fem minuter!
Tillägg som tar din undersökning till nästa nivå
Genom att inkludera någon av Infostats mer avancerade analystekniker skapar vi möjligheter för djupare analys och nya unika perspektiv. Alla tekniker kan kombineras och läggas till grundpaketet.
Segmentering är en teknik som gör det enklare att förstå människorna bakom enkätresultaten. Genom att inkludera utvalda nyckelfrågor om livsstil, vanor och preferenser delar vi upp resultaten i olika segment. Segmentering kan man göra inom undersökningar som handlar om allt från politik och samhälle till konsumtion och varumärken. Pris från 20 000 kr ex moms.
Infographics. Berika dina enkätresultat med proffsigt bearbetade infographics. I samarbete med VizualizeThat visualiserar vi utvalda delar av dina enkätresultat och presenterar med tilltalande grafik. Det här är ett utmärkt sätt att förbättra kommunikationen av dina enkätresultat till breda grupper. Pris från 10 000 kr ex moms.
Områdesstatistik. Vi berikar enkätsvaren genom att koppla ihop dem med statistik om bostadsområdet som respondenten bor i. Som exempel, i en undersökning om trygghet lägger vi till statistik om brottsligheten i respondentens bostadsområde. På det viset får vi reda på hur respondentens upplevda trygghet hänger ihop med faktisk nivå av brottlighet. Pris från 20 000 kr ex moms.
Geografisk information. Genom att koppla ihop enkätsvaren med geografisk information upptäcker vi nya samband. Som exempel, i en undersökning om förtroende för sjukvården inkluderar vi information om hur långt respondenten har till närmaste vårdcentral. På det viset får vi reda på hur närhet till vård påverkar attityder om vården. Pris från 20 000 kr ex moms.
Mikro-opinion. Genom en sofistikerad modell beräknar och visualiserar vi nationella enkätresultat ner på kvartersnivå, för totalt 6 000 kvarter i hela landet. Analystekniken kan användas på alla typer av enkätundersökningar och gör det möjligt att se hur opinionen kring en fråga kan skifta mellan olika stadsdelar i en kommun. Tekniken rekommenderas i synnerhet för aktörer där enkätresultaten ska ingå i något operativt arbete där geografi spelar roll. Exempelvis kampanj eller marknadsanalys. Pris 5 000 kr/fråga.
Kan också köpas till
Infostats erbjudande är framtaget för att göra enkätundersökningar så tillgängliga som möjligt. Vi pressar priserna genom att behålla sådant som är need to have och exkludera sådant som är nice to have. Men vi vet. Ibland vill man verkligen ha en färdig powerpoint och en presentation vid ett seminarium. Såklart kan vi ordna med det.
Fysisk presentation av resultaten. Projektledare hos Infostat presenterar utvalda resultat ur undersökningen vid ett gemensamt fysiskt möte.
Pris från 15 000 kr ex moms
Powerpoint-rapport. Undersökningen sammanfattas i sina huvuddrag i en layoutad powerpoint-presentation med diagram och kommentarer.
Pris från 30 000 kr ex moms