Marknadsanalys
Hitta nästa marknad att expandera till
-
Marknadsanalys är till för dig som vill hitta nästa geografiska marknad att expandera till.
Med hjälp av en anpassad databas tar du enkelt fram de geografiska marknadsområden i Sverige som bäst passar din expansion.
-
Marknadsanalys är ett verktyg där du väljer vilka marknadsegenskaper som är viktig för dig.
Du börjar med 290 möjliga marknader (Sveriges kommuner). Sedan väljer du vilka egenskaper som du vill att din marknad ska ha. I takt med dina val kortas listan på möjliga marknader.
Exempel på val kan vara att ni endast vill etablera er i starka tillväxtkommuner, med en hög andel barnfamiljer och boende i villa. Det ska inte heller finnas närvaro av en viss konkurrent och det ska finnas välbesökta externa handelsplatser.
I verktyget tar du enkelt fram marknader som matchar dessa egenskaper.
Marknadsanalys inkluderar all statistik som du behöver för att lyckas med en datadriven analys.
Databasen inkluderar uppdaterad geografisk information om var landets största kedjor har sina butiker och restauranger, och en indikation på om den geografiska marknaden kan anses mättat eller inte, inom olika utbud.
-
Infostat tillämpar individuell prissättning.
Be om offert.
Marknadsanalys köps ofta ihop med Lägesanalys.